Január 26-án kerül sor a szándékosan nem versenynek meghirdetett, a középiskolai osztályokat érintő esemény zsűrizésére. Miért nem verseny? Mert annak, hogy a termeink tisztábbak, szebbek, ötletesebben díszítettek lesznek, mindannyian csak a nyertesei leszünk.

De mit is jelent a kihívás? Az iskolavezetés egyetértésével idén abban a formában szeretnénk megrendezni a korábbi osztályszépítő versenyt, hogy egyetlen győztes kihirdetése helyett bármelyik, az igényesség szintjét elérő osztály elnyerhet négy “badge”-et a következő kategóriákban:

  • TISZTASÁG (az osztályteremben nincs szemét; nincsenek feleslegesen felhalmozott holmik; a tisztaság és a rendezettség eléri a tanuláshoz szükséges szintet).
  • DEKORÁCIÓ (az osztály egyediségét / különleges látásmódját / akár egyéniségeit bemutató díszítés vagy letisztult teremkép).
  • FALIÚJSÁG (működik, informatív és/vagy önmegvalósításra használt).
  • FENNTARTHATÓSÁG ( az előzőektől eltérően április 26-án elnyerhető badge, amit akkor kaphat egy osztály, ha meg tudták őrizni a terem állapotát).

Természetesen cél az igényes összkép elérése. A zsűrizést Csath Judit (igazgatóhelyettes), Földvári István (az osztályfőnöki munkaközösség vezetője), a DÖK képviselője és további két osztályfőnök végzi január 26-án, 15 órakor. (A zsűritagok nem formálnak véleményt arról a teremről, amely a saját osztályuké, illetve a DÖK képviselője saját osztályának terménél, ezekben az esetekben a többiek döntenek.)

A megszerzett bagde-ek az adott osztályteremben az ajtókon fognak megjelenni, jelezve a terembe belépő más osztályok számára is, hogy az adott helyiségben fokozottan ügyeljenek a rend és a tisztaság megőrzésére, hiszen ott egy olyan közösség tölti a mindennapjait, amely számára ez fontos.

Javasoljuk, hogy az osztályok:

  • tervezzék meg, hogy milyen változtatásokat hajtanak végre termeikben,
  • a diákok osszák meg egymás közt a feladatokat,
  • jelöljenek ki egy olyan időpontot, amikor közösen is dolgoznak a terem szépítésén.
  • Virágok telepítésének örülünk, de csak abban az esetben javasoljuk, ha az adott osztály már rutinszerűen tud figyelni saját terme állapotára és a szünetekben is meg tudja oldani az öntözés problémáját – a növények hiánya tehát nem jelent hátrányt.

Az illusztráción a legutóbbi versenyben nyertes 413-as terem látható, ahol sikerült megvalósítani a fenntarthatóságot is.