Minden játékfejlesztőnek maga felé hajlik a keze, ezért most leírom, hogy bár 11.45-kor véget ért az előadás, épp most (13.15) kezdtek bele a harmadik játékba azok az érdeklődő diákok, akik szerették volna kipróbálni a Zen 3D logikai játékot.

A Fazekas+Fesztivál egyik hétfői előadásának témája az volt, hogy miképp épül fel egy logikai (és általában véve egy) táblás társasjáték fejlesztésének folyamata az ötlettől a szabályok kidolgozásán, a funkcionális design megalkotásán és a tesztelésen keresztül a demo példányig, végül a Kickstarter projektig. (A játék kereskedelmi forgalomban nem kapható, Kickstarter-kampánya márciusban indul.) 

A plexi változattal csaknem két órán át játszottak az érdeklődők, egyre inkább ráérezve a játék finomságaira

A plexi változattal csaknem két órán át játszottak az érdeklődők, egyre inkább ráérezve a játék finomságaira

A főbb kérdések a következők voltak: hogyan születik az ötlet? Miért nem magányos “sportág” a játékfejlesztés? Kikből rakjuk össze a csapatunkat? Hogyan szervezzük meg a munkát? Hogyan folyik a tervezés és hányszor kell változtatni a tesztek alapján akár alapvetőnek gondolt játékszabályokon? Mi az a mockup és a demo és készülhetnek-e a költséghatékonyság miatt papírból vagy LEGO-kockákból? Jelent-e bármit, ha egy játék díjakat nyer vagy szerződést köt a kitalálókkal egy játékügynökség? Mennyire költséges hobbi elkészíteni egy tesztelhető táblás társasjátékot – és főleg menni időbe telik eljutni egy játszható változatig? Mi a baj a befektetőkkel, kiadókkal és a közösségi finanszírozással?

Utolsókból elsők: a későbbi győztesnek már 9 pontja van, pedig az elején reménytelennek látszott a helyzete

Utolsókból elsők: a későbbi győztesnek már 9 pontja van, pedig az elején reménytelennek látszott a helyzete

 

Ha szeretnéd elolvasni a teljes játékszabályt, itt megtalálod.