A Tudáshíd által szervezett pályaorientációs napon, december 7-én több tucat tematikus előadásra került sor. Annak a két előadásnak az összefoglalója következik, amelyre ellátogattunk.
Galambos Márton, a Forbes főszerkesztőjeként beszélgetett a megjelentekkel. Kérdések, válaszok, erős állítások:
Van-e hatása a 100-as listáknak a cégek későbbi működésére? Direkt hatás nem figyelhető meg. Mennyit dolgozik egy újságíró és mennyire befolyásolja a mindennapjait? Ha jól csinálja, ezt tulajdonképpen kitölti a mindennapjait. Mi kell ahhoz, hogy valaki újságíró lehessen a Forbesnál? Megfelelő hozzáállás, akarat, személyiség, emberekkel való beszélgetés, gazdasági ismeretek. Érdemes gyakornokságot vállalni nyaranta, mert tapasztalatot és zsebpénzt lehet szerezni, és nagyon jól mutat az önéletrajzban. Hogyan, mennyi időa alatt készülnek a 100-as listák? A 100-as listák elkészítése gyakorlatilag folyamatos kutatómunkát jelent. Nehezíti a munkát a politika és a gazdaság határainak egybemosódása. Miért lesz újságíró valaki? Mert úgy gondolja, hogy az igazság érték.
Balogh Péter Botond: Középiskolától saját vállalkozásig
Minden vállalkozás egy motivált emberrel kezdődik. A vállalkozó elsősorban nem a pénzért dolgozik, hanem mert úgy gondolja, hogy a munka érték.
Attól, ami most “menő”: drop shipping, digital marketing agency, brandépítés, influencer, bitcoin – a valóság távol áll – nem valós vállalkozások: nincs kockázatvállalás, nincs értékteremtés. Kamu.
Innováció = kreatív rombolás. Először meg kell kérdőjelezni a hagyományokat, hogy értéket tudjunk teremteni.
Tízből kilenc vállalkozás az első három évben csődbe megy. Érdemes azonban már most kipróbálni magunkat vállalkozóként, mert a tinédzserévekben tudunk a legtöbb kockázatot vállalni.