Sikeresen lezárult az „1001 történet nagyszüleink életéből” című nemzetközi eTwinning-projektünk, amelyet iskolánk Erasmus+ tevékenységéhez kapcsolódva szerveztünk meg. Célja az volt, hogy összehozzuk a diákokat és a nagyszülőket, hogy találkozzanak, beszélgessenek, kommunikáljanak, és tudatosítsák, hogy sokat tudnak egymástól tanulni. A családban elmondott történetek bizonyítottan elősegítik a gyermekek fejlődését, önbizalmát, ellenálló képességét és mentális egészségét.

A közös interaktív térkép, a játékos digitális alkalmazások, közös faliújságok használatával a résztvevő diákok digitális állampolgárság-kompetenciái, kritikus gondolkodásuk, idegen nyelvi kommunikációjuk, írásbeli kifejező képességük, kreativitásuk, tájékozódó képességük fejlődött, elsajátították a közös munka különböző módszereit. A történetekben megjelenik a család fontossága, a tanulás jelentősége, az iskolai élet és a barátság élményei, az érzelmek és a mentális egészség témája, a hazaszeretet motívumai – minderre a résztvevő fiatalok őszintén és bölcsen reflektáltak. A történetek visszatükrözik az életünk sokszínűségét és mozgalmasságát.

A projektünk eredményeként létrejött egy izgalmas nyilvános interaktív térkép, amelyen böngészhetjük a nagyszülők érdekes és megható történeteit – az unokáik tolmácsolásában, és a MI segítségével készített illusztrációkat. A történetekből és illusztrációkból kiállítás nyílt a Fazekas könyvtárában. Az alkotások megtekinthetők az interaktív világtérképen.

A projekt lebonyolításában részt vettek a horvátországi Gazdasági Iskola Varaždin tanárai: Biserka Zajec, Brankic Vrček, Tatjana Škrlecavavlek és diákjaik, és a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium tanárai: Sásdi Mariann, Pásztiné Markella Eszter, Szabó Katalin és Szabó Márta tanárok és diákjaik. A kiállítás megtervezését és kivitelezését Csanálosi Márta pedagógiai asszisztens segítette.

Our international eTwinning project “1001 stories from the lives of our grandparents”, which we organized in connection with our school’s Erasmus+ activity, is successfully completed. Its goal was to bring students and grandparents together to meet, talk, communicate and make them aware that they can learn a lot from each other. Stories told in the family have been proven to promote children’s development, self-confidence, resilience and mental health. By using the shared interactive map, playful digital applications, and shared bulletin boards, the participating students’ digital citizenship competencies, critical thinking, foreign language communication, written expressive ability, creativity, and orientation skills developed, and they learned different methods of joint work. The importance of the family, the importance of learning, the experiences of school life and friendship, the theme of emotions and mental health, the motives of patriotism appear in the stories – the participating young people reflected on all this honestly and wisely.

The stories reflect the diversity and activity of our lives. As a result of our project, an exciting public interactive map was created, on which we can browse interesting and touching stories of grandparents – interpreted by their grandchildren, and illustrations created with the help of AI. An exhibition of the stories and illustrations opened in Fazekas’s library. The works can be viewed on the interactive world map.

The teachers of the Varaždin School of Economics in Croatia: Biserka Zajec, Brankic Vrček, Tatjana Škrlecavavlek and their students, and the teachers of the Budapest Fazekas Mihály Gyakorló Primary and High School: Mariann Sásdi, Eszter Pásztiné Markella, Katalin Szabó and Márta Szabó and their students took part in the implementation of the project. Pedagogical assistant Márta Csanálosi assisted in the planning and implementation of the exhibition.